Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAgostinelli, Francesco; Doepke, Matthias; Sorrenti, Giuseppe; Zilibotti, Fabrizio
InstitutionNational Bureau of Economic Research
TitelWhen the Great Equalizer Shuts Down.
Schools, Peers, and Parents in Pandemic Times.
Gefälligkeitsübersetzung: Wenn der große Gleichmacher schließt. Schulen, Gleichaltrige und Eltern in der Pandemie.
QuelleCambridge, Mass. (2020), 49 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheNational Bureau of Economic Research. 28264
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
DOI10.3386/w28264
SchlagwörterBildungschance; Bildungsdefizit; Chancengleichheit; Soziale Isolation; Soziale Ungleichheit; Soziale Beziehung; Eltern; Schule; Sekundarbereich; Schüler; Schulleistung; Peer Group; Pandemie; Sozioökonomischer Faktor; Fernunterricht; E-Learning; Auswirkung; USA
Abstract"What are the effects of school closures during the Covid-19 pandemic on children's education? Online education is an imperfect substitute for in-person learning, particularly for children from low-income families. Peer effects also change: schools allow children from different socio-economic backgrounds to mix together, and this effect is lost when schools are closed. Another factor is the response of parents, some of whom compensate for the changed environment through their own efforts, while others are unable to do so. We examine the interaction of these factors with the aid of a structural model of skill formation. We find that school closures have a large and persistent effect on educational outcomes that is highly unequal. High school students from poor neighborhoods suffer a learning loss of 0.4 standard deviations, whereas children from rich neighborhoods remain unscathed. The channels operating through schools, peers, and parents all contribute to growing educational inequality during the pandemic." (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2021/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: